parsooco@yahoo.com

جستجو کردن
تاریخ انتشار 1401/11/19 – نوشته شده توسط میثم حمیدی

 

زمین در زمان پیشرفت

با پیشرفت‌های سریع اولیه از زمان شروع رصدهای ماهواره‌ای در سال 1996، کاهش فلرینگ در طی دهه گذشته افزایش یافته است و دوره‌ای از پیشرفت را در عصر کنونی که پس از افزایش تمرکز بین‌المللی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انتقال انرژی نشان می‌دهد.

حجم فلرینگ گاز در جهان تا حد زیادی در 10 سال گذشته ثابت مانده است و در حدود 144 میلیارد متر مکعب بوده است. در همین دوره، سطح تولید جهانی نفت قبل از کاهش در سال 2020 به دلیل تأثیرات همه‌گیری کووید، اندکی افزایش یافت و به طور متوسط ​​حدود 80 میلیون بشکه نفت در روز بود. با این حال، چشم انداز جهانی حرکت کاهش فلرینگ در برخی از کشورها را مبهم را نشان می‌دهد چرا که کشورهای دارای صنعت نفت و کاز با توسعه طرح‌های صنعتی خود، کاهش فلرینگ ایجاد شده در گذشته را توسط فلرینگ‌های جدید جبران می‌کنند.

اهمیت کاهش فلرینگ زمانی جلوه‌گر می‌شود که حجم فلرینگ را با بشکه‌های نفت تولید شده مقایسه نماییم، آنگاه متوجه خواهیم شد که چه سرمایه عظیمی در حال سوختن است. هر چند پیشرفت‌های اولیه خوبی در حال رقم خوردن است، اما در دهه گذشته دوباره به اوج رسیده است….. جهت مطالعه بیشتر فایل PDF را دانلود نمایید.

 

 

دانلود فایل PDF