parsooco@yahoo.com

جستجو کردن
سیستم‌های فلر
طراحی مشعل، تخصص ماست

فلرهای بدون سیال کمکی

فلرهای بدون سيال كمكی پارثكو (Parsooco) و فلرهای يوتيليتی در کاربردهایی استفاده می‌شوند که نیازی به عملکرد بدون دود ندارند، یا در مواردی که می‌توان بدون کمک از بخار، هوا یا فشار سیال عملکردی بدون دود برای تیپ فلر ایجاد نمود.

تيپ‌های فلر يوتيليتی برای احتراق گازهایی که دود تولید نمی‌کنند، گازهایی با ارزش حرارتی پایین یا برای تاسیساتی که در آن هيدروكربن‌های سنگين سوزانده نمی‌شود کاربرد دارد. تيپ‌های فلر يوتيليتی یکی از گزینه‌های کم هزینه برای دفع ایمن گازهای زائد است.

مجموعه تيپ فلر یوتیلیتی شركت دانش بنیان پارثکو (Parsooco) با طراحی مناسب و بهره‌گيری از چیدمان منحصر به فرد تثبيت كننده‌های شعله با هدف اطمینان از شعله‌ور شدن پایدار و با راندمان بالا در کل محدوده طراحی جریان‌ها، از حداکثر ميزان فلرينگ تا دبی جریان گاز پاکسازی (Purge gas) استفاده می‌شود. تثبیت كننده‌های شعله با كمک مجموعه‌های پایلوت برای اطمینان از احتراق گازهای زائد شعله پایداری را موجب می‌شوند. زبانه‌های تثبیت كننده شعله یک منطقه کم فشار را در محیط خروجي گاز از تيپ فلر ایجاد می‌کند که سبب مکش هوا شده و در پس آن گازها به راحتی توسط مجموعه پايلوت مشتعل می‌شوند. زبانه‌های تثبیت كننده شعله شركت پارثکو، مجموعه‌‌ای منحصر به فرد هستند و به گونه‌ای مهندسی شده‌اند كه باعث کاهش ترک خوردگی مرتبط با جوشکاری خطی روی تیپ می‌شوند.

FTB
FTU

فلرهای بدون دود

شركت پارثکو (Parsooco) فلرهای تک نازله و چند نازله را برای داشتن احتراقی بدون دود در تمام شرایط عملیاتی و انواع شرایط محیطی برای گازهای مختلف با هیدروکربن‌های سنگین ارائه می‌دهد.

FTA
FTS-G1
FTS-G2
FTS-G3
FTMJ

فلرهای زمینی و بسته

شرکت دانش بنیان پارثكو (Parsooco) طیف گسترده‌ای از فلرهای زمینی و محصور را برای کاربردهایی که لازم است در آن یک احتراق کامل و بدون دود حاصل شود، یا در مکانهایی که مطابق با قوانین مستلزم به پنهان کردن شعله است، ارائه می‌دهد.

FGE
FGEM
FGEB

چاله سوزان و مشعلهای دوگانه سوز

برای دفع مایعات زائد سرچاهی که به سمت تاسیسات پایین دست ارسال می‌شود و یا دفع مایعات و بخارات مایع در حالت اضطراری از چاله سوزان استفاده می‌شود. در گذشته به دلیل عدم وجود قوانبن سختگیرانه زیست محیطی، از طریق گود کردن زمین و نصب یک مشعل معمولی این کار انجام می‌شد. اما امروزه استفاده از مشعل‌های نوین با هدف جلوگیری از ایجاد دود، حفظ خاک و آب‌های سطحی و زیر سطحی، با تبخیر سریع سیالات خارج شده و سوزاندن مواد پایه نفتی، در دستور کار تمام تاسیسات پایین دستی چاه‌های نفت و گاز قرار گرفته است. شركت پارثکو (Parsooco) با تکیه بر دانش فنی متخصصین خود مشعل‌هایی با تکنولوژی روز دنیا را برای سوزاندن بدون دود سیالات مایع حاوی هیدروکربن استفاده می‌کند.

FBP
FBP
FBP

سازه فلر

گاید (نگهدارنده كابلی)

استک‌های نوع گايد (نگهدارنده كابلی) یکی از انواع سیستم‌های نگهداری و سازه فلر برای فلرهای مرتفع می‌باشد. تيپ فلر بر بالای يك رايزر نصب می‌شود كه از طريق کابل‌های (فولادی) نگهداشته می‌شود، که معمولاً با مجموعه‌ای از سه (3) کابل در زوایای 120 درجه نسبت به يكديگر قرار داده می‌شوند. فلرهای گاید به چندین فندانسيون برای تثبيت كابلها بر روی زمين نياز دارند و بنابراین این سیستم نگهداری نیاز به فضای اجرای بزرگتری نسبت به سایر سیستم‌های نگهداری فلر دارد. در هنگام طراحی فلرها با نگهدارنده گايد لازم است به شرایط دمایی فرآیند احتراق و تاثير آن بر روی كابل‌ها توجه ويژه‌ای داشت.

 گاید-دریک

استک‌های نوع گايد-دريک (Guyed Derrick) یکی از انواع سیستم‌های نگهدارنده فلرهای مرتفع می‌باشند. تيپ فلر مرتفع در بالای یک رایزر نصب می‌شود که توسط دو نگهدارنده متفاوت در جای خود ثابت نگهداشته می‌شود. يكی ساختار خرپایی فولادی و ديگری از طریق سیستمی از کابل‌ها (كابل‌های فولادی) که معمولاً مجموعه‌ای از سه (3) کابل در زوایای 120 درجه مرتب شده‌اند، تشكيل شده است. مشابه فلر گاید، فلرهای گاید-دريک به چندین فندانسيون براي تثبيت كابل‌ها بر روی زمين نياز دارند و بنابراین این سیستم نگهداری نیاز به فضای اجرای بزرگتری نسبت به سایر سیستم‌های نگهداری فلر دارد. همچنین در مقایسه با نوع مرسوم نگهدارنده فلر دریک، به ساختاری کوچکتر و اقتصادی‌تر نیاز دارد. شعله‌های دریک-گاید نگرانی‌های مرتبط با دمای شعله فلر را از بین می‌برند.

دریک

استک‌های نوع Derrick یکی از انواع سیستم‌های پشتیبانی و نگهداری فلرهای مرتفع می‌باشند. تيپ فلر مرتفع در بالای یک رایزر نصب می‌شود که توسط يک سازه فولادی خرپايی (دريک) مقيد می‌شود.

 فلرها با نگهدارنده دريک نيازمند سه يا چهار پايه می‌باشد و اين طرح نيازمند فضای كمتری در مقايسه با يک فلر گايد با همان ارتفاع است. در اين نوع نگهدارنده ديگر نگرانی‌های دمايی وجود ندارد و همچنين بر روی يک سازه می‌توان چندين رايز و فلر نصب شود.

خود نگهدار

استک‌های نوع خود نگهدار یکی از انواع سیستم‌های نگهدارنده فلر متوسط و كوتاه است. معمولا رايز بر روی يک درام عمودی و يا با استفاده از چند لوله با قطر مختلف يک استک مقاوم تشكيل داده می‌شود. فلرهای خود نگهدار فقط به یک پایه و در نتیجه فضای طرح نسبتاً کوچک نیاز دارند. 

سيستم كنترل فلر و تجهيزات ابزار دقيق

سیستم‌های فلر به انواع مختلفی از کنترلر‌ها نیاز دارند. کنترل‌هایی برای احتراق و نظارت بر پايلوت‌های سیستم فلر، کنترل سطوح سیال در درام‌های خروجی و آب‌بند مایع، برای کنترل بخار یا هوا یا تزریق آب یا گاز برای کنترل دود، اندازه‌گیری اکسیژن، تنظیم تزریق گاز كمكی، تنظیم سرعت دمنده برای کنترل دود، کنترل‌های سیستم دمنده، سیستم‌های پرچ، کنترل‌های مرحله بندی، پکیج‌های پمپ، سیستم‌های برق و غیره.

تجهيزات کمکی

آب بند ديناميكی
  • قطعه یکپارچه از تجهیزات در نوک فلر
  • به خط تخلیه اختصاصی نیاز ندارد
  • تضمین می‌کند که سطح اکسیژن به بیش از 6-8٪ زیر قطعه آب بند ديناميكی نمی‌رسد
آب بند شناوری
  • قطعه جداگانه‌ای از تجهیزات زیر تيپ فلر
  • نیاز به یک خط تخلیه اختصاصی دارد
  • تضمین می‌کند که سطح اکسیژن نزدیک به 0.1٪ برای تجهيز آب بندي (برای اکثر ترکیبات) باقی می‌ماند
درام آب بند مایع

درام آب بند مایع یک وسیله ایمنی است که معمولاً در پایه استک قرار می‌گیرد تا از فلاش بک شعله به درون لوله‌های بالادست فلر جلوگیری کند.

درام ناک اوت

درام‌های ناک اوت برای جمع‌آوری مایعات همراه جریان گاز زائد استفاده می‌شود. 

آب بندی تركيبی مایع / درام ناک اوت

درام سیال ترکیبی شركت پارثكو از هدر فلر در برابر نفوذ هوا به درون لوله یا فلاش بک شعله به لوله‌های بالادست فلر (درام آب بند) محافظت می‌کند و همچنین برای انتقال و ذخیره مایعات و بخارهاي همراه (درام ناک اوت) استفاده می‌شود.

دمنده‌ها

پارثكو می‌تواند انواع مختلفی از دمنده‌‌ها را عرضه نمایند.

خدمات پيشنهادی ما

بازارهای هدف ما

متخصيين پارثكو (Parsooco) می‌تواند راه‌حل‌های کنترل احتراق و انتشار گازهای گلخانه‌ای را در هر کجا که پالايش هیدروکربن انجام می‌شود، ارائه دهند. مشتریان می‌توانند تجهیزات و خدمات ما را در زمينه انرژی و فرآیندهای بالادستی، میانی و پایین ذستی نفت و گاز بیابند.

ما همچنین محصولاتمان را به سایر صنایع مانند ایستگاههای بارگیری و ذخیره سازی، داروسازی، کربن سازی، کارخانجات خمیر و کاغذ، فرآوری مواد غذایی و سایر موارد پیشنهاد می‌دهیم.